Els agents TIC es van posar en marxa el setembre del 2020 per mirar d’ajudar els ciutadans de Barcelona més tocats per la pandèmia a realitzar els tràmits digitals necessaris per demanar ajudes econòmiques. En aquest any de funcionament, els agents han ajudat 8.000 persones amb uns 14.000 tràmits.

Ara, l’Ajuntament de Barcelona ha decidit enfortir el servei d’agents TIC. En aquest sentit, es passarà dels sis agents actuals a 11, és a dir, gairebé el doble. Des del consistori també es vol arribar a més barris i el servei s’ampliarà a nou zones més, que se sumaran als sis barris actuals i, per tant, els agents atendran en total 15 barris de la ciutat.

La tinenta d’alcalde de Transició Digital, Laia Bonet, ha explicat que el perfil dels usuaris del servei acostuma a ser el d’una dona, en el 57 % dels casos, entre els 25 i els 55 anys i, majoritàriament, amb estudis primaris o secundaris.

Combatre l’exclusió digital

Des del final del confinament, l’Ajuntament de Barcelona ha engegat diverses iniciatives per mirar de combatre la bretxa digital. En aquest sentit es va posar en marxa el pla de xoc per a la inclusió digital dotat amb 700.000 €. El pla pilot Connectem Barcelona, que es va iniciar a la Trinitat Nova, ha de facilitar a 400 famílies de Nou Barris un accés a internet en condicions.