A través d’un formulari, l’usuari pot denunciar els fets, especificar la línia afectada i, si vol, penjar una foto. L’aplicació és un nou apartat en l’aplicació per a mòbils Infoconsum, amb informació relacionada amb l’Agència Catalana del Consum. Es tracta d’una app que es va crear el 2012 i, en quatre anys, ha tingut 10.000 descàrregues. Ara s’hi podrà trobar un apartat específic per al servei de Renfe que complementa l’espai de consultes, queixes o reclamacions del web de Rodalies que, fins ara, ha rebut 6.700 reclamacions.

Durant la presentació de l’aplicació, Rull ha denunciat el poc marge d’actuació que la Generalitat té contra Renfe i Adif perquè no té poder sancionador sobre les incidències però que volen posar fi a la impunitat. “De la mateixa manera que amb els Ferrocarrils de la Generalitat no hi ha espais d’impunitat, a Renfe tampoc no volem espais d’impunitat”, ha dit el conseller. El titular de Territori ha tornat a reclamar el “traspàs íntegre” de Rodalies per aconseguir la “capacitat de gestionar les incidències”.