En aquesta sala es reben els avisos de qualsevol lloc de Catalunya. Aquí, els metges del RACC avaluen el cas i, si és necessari, avisen el 112. L'aplicació, que va implantar-se d'entrada en entorns de muntanya, s'estén ara també a la ciutat. De fet, segons els creadors, el 95% d'emergències que es tramiten són en l'àmbit urbà o en carretera. GUILLEM VILADOMAT, CEO d'Alpify "La gent ha anat fent un altre ús de l'aplicació i li han anat trobant noves vies de funcionament. Ha servit per localitzar força gent gran, nens petits, també..." Mitjançant Internet i el GPS del mòbil, els serveis d'emergència poden tenir localitzat l'usuari amb un marge d'error de vuit metres. A més, segons els creadors de l'aplicació, funciona encara que ens trobem en una zona sense cobertura telefònica ni de navegació. GUILLEM VILADOMAT, CEO d'Alpify "El que farà el sistema és que coneixerà tot el recorregut que has fet fins a entrar al punt on no hi ha cobertura. Els serveis d'emergència coneixeran per on has passat, a quina velocitat anaves, a quina hora has passat... tindrem molta més informació per conèixer on et pots trobar ara mateix." El funcionament de l'Alpify és senzill, només cal prémer el boto d'emergència i el RACC contactarà amb nosaltres, encara que no en siguem socis. Per a aquells casos en què l'usuari no pugui accionar-la, hi ha la possibilitat d'activar l'aplicació de manera remota. En aquest cas, cal que algú hagi denunciat la desaparició de la persona i que els Mossos d'Esquadra en sol·licitin la localització. Tot plegat, diuen, facilita les tasques de recerca i rescat i n'abarateix el cost. En aquest sentit, remarquen que sovint quan algú demana ajut, no sap indicar el punt exacte on es troba.

La localització es fa a través d’Internet i el GPS del mòbil, ja que Apilfy geolocalitza l’usuari en tot moment, sempre que tingui l’aplicació connectada. El marge d’error, diuen, és de vuit metres. L’aplicació es pot descarregar de manera gratuïta.

Segons els responsables de l’aplicació, el sistema funciona encara que l’usuari es trobi en una zona sense cobertura telefònica ni de navegació. Guillem Viladomat, CEO d’Alpify, ha explicat que en aquest cas “el que farà el sistema és que coneixerà tot el recorregut que has fet fins a entrar al punt on no hi ha cobertura”. D’aquesta manera, els serveis d’emergència podran conèixer dades com el lloc per on has passat, la velocitat a què anaves i l’hora a la qual has passat per cada punt. Per tant, diu Viladomat, “tindrem molta més informació per conèixer on et pots trobar ara mateix”.

L’aplicació va desenvolupar-se inicialment en zones de muntanya, per localitzar esquiadors o excursionistes, però segons han explicat, l’ús d’Alpify s’ha estès ràpidament en entorns urbans o en carretera, fins al punt que aquest tipus d’actuacions representen el 95% de les que es fan. Se n’ha fet ús, diuen, per localitzar, per exemple, persones grans amb malalties degeneratives o infants que s’havien perdut. Segons els impulsors de l’aplicació, el sistema facilita les tasques de recerca i rescat i n’abarateix el cost. En aquest sentit, remarquen que sovint quan algú demana ajut no sap indicar el punt exacte on es troba.

El funcionament és senzill, només cal prémer el botó d’emergència i el RACC contacta amb l’usuari, sigui o no soci de la companyia. Un cop rebut l’avís, els metges del RACC avaluen el cas via telefònica i, si és necessari, avisen el 112. Per a aquells casos en què l’usuari no pugui accionar el dispositiu, hi ha la possibilitat d’activar l’aplicació de manera remota. Cal, però, que algú hagi denunciat la desaparició de la persona i que els Mossos d’Esquadra en sol·licitin la localització.