Aquest any, Barcelona és la Capital Mundial de l’Arquitectura 2026, i els nens i nenes de l’escola Farigola del Clot ho descobreixen d’una manera molt especial: jugant, tocant i experimentant. A l’aula, damunt les taules, hi ha diferents materials de construcció com la fusta, l’acer, els maons i el formigó. Els infants els observen, els toquen i intenten esbrinar què són i per a què serveixen, perquè aprendre amb les mans també és una manera de conèixer millor el món.
A poc a poc descobreixen que l’arquitectura no només serveix per construir cases, sinó que també ens explica moltes coses sobre la natura i sobre com viuen les persones arreu del planeta. Per exemple, entenen que no es construeix igual en un lloc on fa molt fred que en un altre on fa molta calor.
Després, l’activitat es trasllada a un gran mapamundi, on els nens i nenes han de col·locar diferents cases i construccions tradicionals. Fixant-se en els materials, les formes i els colors, intenten endevinar de quina part del món són. Cada edifici té la seva història i ens parla de la cultura i la manera de viure de la gent que hi viu.
Aquest taller converteix l’aprenentatge en una experiència divertida i molt real. Tocant, observant i treballant en equip, els infants descobreixen que l’arquitectura és molt més que aixecar edificis.
I qui sap… potser avui, a la Farigola del Clot, ha nascut algun futur arquitecte o arquitecta.
L’activitat ha estat organitzada per el COAC Col·legi Arquitectes Catalunya.