Els nens i nenes de 3r de primària de l’Escola Vedruna Àngels, al barri del Raval, estan treballant en un projecte sobre per què hi ha animals que desapareixen del món. Els infants han treballat a l’aula i han descobert quines són les tres causes de l’extinció d’una espècie: les biològiques, com malalties incurables; les catàstrofes naturals, com tsumanis, incendis, tempestes i terratrèmols, i les causes humanes, com matar-los per utilitzar la seva pell i contaminar o tallar el seu hàbitat.
La tortuga mediterrània, el corb marí i la salamandra són alguns dels animals que estan en perill d’extinció a casa nostra.
Per acabar el projecte, l’alumnat ha fet un decàleg amb idees i consells per poder revertir la situació, ser conscients dels mals hàbits i contribuir a millorar el planeta. Entre les recomanacions hi ha tenir cura de no deixar deixalles a la natura i respectar l’hàbitat, no malgastar aigua i, si vols tenir un animal de companyia, millor adoptar-lo que comprar-lo.
