Imatge de l'autor/a

A Dones que han fet història, avui coneixem Marie Curie, una científica extraordinària que va ajudar a entendre millor com funcionen la matèria i l’energia. Va néixer l’any 1867 a Varsòvia i, des de ben petita, destacava per la seva curiositat i les ganes d’aprendre.

Com que al seu país les dones no podien anar a la universitat, va marxar a París per estudiar física i química. Allà va conèixer el científic Pierre Curie, amb qui va investigar la radioactivitat, una energia invisible que surt d’alguns materials. Junts van descobrir dos elements nous, el poloni i el radi, uns avenços que van canviar la ciència per sempre.

Marie Curie va fer història convertint-se en la primera persona a guanyar dos premis Nobel en disciplines científiques diferents. Gràcies a la seva feina, s’han pogut desenvolupar tècniques importants per diagnosticar i tractar malalties.

La seva història ens recorda que la curiositat, l’esforç i el coneixement poden canviar el món, i que moltes dones al llarg de la història han obert camins perquè avui en puguem seguir aprenent.