250 expositors s’han reunit al saló de referència dels vehicles clàssics del sud d’Europa, l’AutoRetro Barcelona, al recinte firal de Montjuïc. El context polític ha fet reduir el nombre d’expositors arribats de fora, tot i que els organitzadors creuen que es mantindran les xifres d’assistència de l’any passat, al voltant dels 40.000 visitants.

AutoRetro Barcelona afronta aquesta edició  amb novetats i concursos i reserva un espai a la cultura. A l’estand de la Fundació Elizalde  s’ha presentat el llibre ‘Elizalde, la fábrica de Barcelona’, un repàs de la història d’aquesta coneguda marca d’automòbils, que a principis del segle XX era un dels fabricants de cotxes més innovadors del país, com recorda l’autor del llibre, el periodista Manel Garriga. I és que Elizalde va ser la primera marca a posar frens a les rodes del davant dels vehicles, o fer les culates dels motors de bronze, en comptes de les de fundició que feien servir els altres fabricants.

Dues marques de referència celebren aniversari al saló amb dues exposicions,  d’una banda el Seat 600 que fa 60 anys, i de l’altre  Ferrari, que arriba als 70. Però tampoc no hi falten automòbils i motos de marques como Hispano Suiza, Jaguar, Porsche, Harley Davidson, Aston Martin, Bultaco, Alfa Romeo, Vespa, o Rolls Royce.

En total, prop de 50.000 metros quadrats dedicats a l’automòbil i la motocicleta amb història i especialment als aficionats als motor clàssic.