Oficialment el carril bici de l’avinguda de Vallcarca encara no ha entrat en funcionament, tot i que s’ha construït. I malgrat això, ja ha aixecat polèmica. Els veïns contraris a com s’ha instal·lat aquesta infraestructura han aconseguit més de 1.700 signatures. 1.008 firmes s’han recollit a les botigues i 700, a la plataforma Change.org. Denuncien que aquest nou carril bici ha eliminat places d’aparcament i ha reduït els carrils de circulació en una via de pas de molts serveis públics, com ambulàncies. També creuen que l’accés a l’autobús o als contenidors ara és més perillós. Segons Diego Sánchez, veí de Vallcarca, “aquesta infraestructura serà infrautilitzada. El pendent que té des de baix de tot fins aquí a dalt és superior al 6 %. Han reduït dels quatre carrils que teníem a dos en una via de pas de serveis públics. Això ha provocat que hagi augmentat la contaminació acústica i ambiental”.

En canvi, el col·lectiu ciclista està satisfet amb el nou carril bici, tot i que creuen que potser se’n podria millorar algun detall, com l’accés de les parades de l’autobús. Creuen que la ciutat ha d’anar ampliant aquestes vies. Joel Morales fa 10 anys que viu a Vallcarca: “Aquesta zona és molt muntanyosa i difícil per a la bici. Realment sorprèn que cada vegada hi ha més ciclistes i no només la gent que va a fer rutes a Collserola, parlo de la gent que va treballar, que va a l’escola”. De fet, aquest és un dels quatre itineraris d’enllaç de la ciutat amb la muntanya, de la ronda de Dalt amb Collserola. L’Ajuntament té previst ampliar el Bicing elèctric per facilitar la circulació a les vies amb desnivell, com a Vallcarca.

Per acostar posicions entre veïns i usuaris, el districte de Gràcia avui ha tingut la primera reunió amb el veïnat contrari a aquest carril bici.