15 veïns del Raval són els primers en participar en el Servei de neteja mancomunat, un projecte que neix per la demanda d’empresaris i comerciants del barri d’un servei adaptat als horaris dels establiments. Aquesta necessitat, segons Jordina Sangrà, presidenta de l’Associació de Comerciants Fem Raval “sortia en totes les reunions que fèiem els comerciants. Tothom es trobava amb la problemàtica de la neteja dels locals. Requereix treballar fora d’horaris, normalment són poques hores i a la gent li costa combinar els horaris amb la jornada laboral”.
La iniciativa, a més de formació teòrica, inclou pràctiques a diferents establiments del barri que s’han sumat en el projecte. L’Aurora Revuelta és una de les veïnes del Raval que participa en el projecte. Anys enrere ja havia treballat en el sector de la neteja però s’ha interessat en aquest projecte perquè el veu com una oportunitat laboral.
Els responsables de la impremta Badia creuen en aquest projecte. De fet, asseguren que és una iniciativa necessària. Fins ara ells mateixos s’encarregaven de mantenir l’empresa neta però ara, segons asseguren, ja tenen clar que quan l’Aurora acabi les pràctiques la contractaran. En Xavier Folch, un dels responsables del negoci apunta els beneficis d’aquest projecte. “Nosaltres a la neteja no li dediquem més d‘un parell d’hores a la setmana. Contractar una persona de manera fixa per més hores no té cap sentit.”
El treball en xarxa, una peça clau
El Servei de neteja mancomunat es basa en el treball en xarxa entre les empreses del Raval per generar ocupació al barri. La intenció dels promotors d’aquesta iniciativa és en un futur crear una cooperativa que pugui donar oportunitats a veïns del Raval amb dificultats d’inserir-se laboralment.