És el carrer comercial més llarg d'Europa i això es nota en el trànsit de vehicles. Cotxes i furgonetes aturades davant dels comerços per carregar i descarregar són una imatge habitual als carrers de la Creu Coberta i Sants. Tot i les molèsties que provoca a la resta de conductors, l'Ajuntament reconeix que la Guàrdia Urbana és poc contundent. Esther Pérez responsable mobilitat Sants-Montjuïc “És cert que s'és tolerant justament perquè hem de posar fil a l'agulla. Mestrestant no hi ha espais. Una de les mesures que es podria posar i que es una proposta en què sembla que ens podríem trobar tant comerciants com Ajuntament és habilitar carrers laterals com a càrrega i descàrrega.” El problema podria complicar-se a partir del novembre, amb l'entrada en funcionament del carril bus. Per evitar-ho, Ajuntament, comerços i veïns treballen per trobar solucions. Lluis Llanas Associació Comerciants Creu Coberta “Pensem que les idees han de ser noves. Nosaltres sempre hem pensat en una plataforma de distribució a la zona de la plaça d'Herenni que hi ha un aparcament amb un gàlib d'alçada important on podrien entrar camions des d'allà nosaltres faríem la distribució en vehicles elèctrics” Per veure quina és l'opció més viable per ordenar el trànsit al carrer de la Creu Coberta i de Sants, l'Ajuntament assegura que s'haurà d'esperar fins al mes de desembre.

La manca de zones de càrrega i descàrrega als carrers de la Creu Coberta i de Sants obliga molts conductors a aturar-se en un dels carrils de circulació. Això dificulta el trànsit, especialment al matí. L’Ajuntament assegura que ja està buscant la millor solució amb els comerços i els veïns de la zona.

És el carrer comercial d’Europa, però ni Creu Coberta ni Sants no disposen de zones de càrrega i descàrrega habilitades perquè els transportistes deixin les mercaderies sense obstaculitzar el trànsit a la resta de vehicles. Tot i ser una maniobra prohibida, l’Ajuntament reconeix que la mancança d’espais reservats per fer aquest tipus d’aturada fa que la Guàrdia Urbana sigui tolerant.

La situació podria empitjorar amb l’entrada en funcionament de la línia V5 el mes de novembre. Aleshores els laterals d’aquest carrer es convertiran en carrils bus i només quedarà un carril en cada direcció per a la circulació de vehicles. Per evitar complicacions, l’Ajuntament ja treballa per trobar la millor solució amb totes les parts implicades.

Els comerciants proposen una plataforma de distribució

Per posar fi al problema, sobre la taula hi ha diverses propostes: des de la creació de zones de càrrega i descàrrega als carrers propers a Creu Coberta i Sants, fins a l’organització horària. No obstant això l’Associació de Comerciants de Creu Coberta aposta per anar més enllà. “Les idees han de ser innovadores. Nosaltres sempre hem pensat en una plataforma de distribució on podrien entrar els camions i des d’allà fer la distribució als comerços en vehicles elèctrics”, afirma Lluís Llanas.