Igual que entren els cotxes, entra la contaminació des del port al barri de Sant Antoni. La configuració dels carrers facilita que entri la pol·lució que, depenent de les condicions atmosfèriques, és més o menys elevada.  En conjunt, però, les partícules que arriben del port suposen un 30 % de la contaminació de l’aire. Joan Rieradevall, de Fem Sant Antoni, explica que “molts vaixells mentre que estan al port de Barcelona no es connecten a la xarxa, sinó que continuen utilitzant combustibles contaminants”.

A banda del port, l’altra causa de pol·lució és el trànsit. Encerclat per la Gran Via i el Paral·lel, un 70 % de la contaminació que hi ha  a Sant Antoni prové dels vehicles. Comte d’Urgell i Sepúlveda són els carrers més problemàtics. Joan Rieradevall destaca la pressió elevada de vehicles i autobusos que té el de Sepúlveda, que a més no és gaire ample i els fums no es dissipen perquè queda molt encaixonat.

Verd als terrats

No ajuda tampoc el fet de ser un barri amb pocs espais verds. Per això, una de les solucions que apunten les entitats és fer dels terrats de Sant Antoni una gran zona verda. També proposen que es traslladi la circulació a carrers més amples i que es demani al port que reguli l’ús de combustibles contaminants.