Els operaris enllesteixen els darrers retocs del nou carril bici de l’avinguda de Rio de Janeiro per les crítiques de veïns i comerciants. Lamenten la pèrdua de zones de càrrega i descàrrega, d’aparcament lliure i fins i tot de places reservades per a discapacitats. En el cas d’una benzinera, temen que es puguin produir accidents a l’entrada i la sortida, ja que els vehicles han de creuar el carril bici per accedir al negoci.

L’avinguda de Rio de Janeiro disposava des de fa temps d’un carril bici sobre la vorera. “Precisament van ampliar la vorera per posar-lo”, explica David Velasco, propietari d’una fruiteria del carrer. Ara, les bicis baixaran a la calçada, a l’espai que fins ara ocupaven els cotxes aparcats, la càrrega i descàrrega i fins i tot un punt de càrrega elèctrica per a motos. Molts d’aquests serveis s’han desplaçat i han provocat el descontentament de veïns i comerciants. “Tinc la càrrega i descàrrega més propera a uns 300 metres. Em plantejo tancar el negoci perquè descarrego uns 1.000 quilos de fruita al dia – lamenta David Velasco- quan a l’altra banda del carrer no hi ha cap habitatge ni negoci, i es podria haver estudiat que passés per l’altra banda i no afectés als serveis normals.”

Pèrdua d’aparcament

Tampoc no estan contents els usuaris de les places reservades per a discapacitats. “Abans aparcàvem davant de casa, i ara ho fem a un altre carrer, que té només un sol carril. Fins ara, quan arribaves i la teva plaça estava ocupada, esperaves la grua en doble fila. Ara no es pot”, explica Teodora Limón, una de les usuàries de places reservades. Un altre usuari és Rafael Muñoz, que té dificultats per sortir del cotxe: “I a sobre en el nou lloc hem de sortir per la calçada. L’altre dia gairebé m’atropella una moto”.

També es queixen la benzinera que hi ha al carrer, sobretot per la inseguretat en els accessos. “Els clients han d’entrar i sortir travessant el carril bici. Això genera inseguretat, hi pot haver topades – afirma Francisco Matías, gestor de la benzinera – En una altra benzinera, quan em van fer un carril bici similar, vaig perdre un 40 % de les vendes i vaig veure accidents.”

L’Ajuntament s’ha compromès a reunir-se amb tots els afectats per estudiar solucions alternatives.