A la ciutat, hi ha 154 estacions de metro, de les quals 140 (el 91 %) han suprimit les barreres arquitectòniques, un fet indispensable per a persones amb mobilitat reduïda com Teresa Nisarre, que va néixer amb paràlisi cerebral. Ara, utilitza sempre l’autobús perquè el metro no li garanteix accessibilitat total. Per això, celebra les obres a l’estació de Jaume I, la més propera a casa seva. “No és solament per a nosaltres sinó per a tot el barri, perquè hi ha gent molt gran que necessita desplaçar-se i ho vol fer en metro i no pot. Tota la gent que tingui una mena de dificultat, doncs, serà molt important.”
Obra complicada
Les obres a l’estació de Jaume I serviran per dotar-la d’ascensors i rampes. La seva ubicació, en una zona de molt trànsit de vehicles i persones, sumat al fet que el servei de metro no s’atura durant els treballs, fa que sigui una obra complicada. Pedro Malavia, director de projectes, explica que “tenim el carrer farcit de serveis afectats. I per tant, hi ha una primera fase d’obra inicial que el que estem fent és senzillament identificant tots aquests serveis que prèviament en àmbit de projecte ja hem estudiat. Estem desviant-los perquè allà on hem d’actuar hem de fer molts forats a terra.”
Els treballs, amb un pressupost de 4.200.000 euros, tenen una durada aproximada de 23 mesos. Està previst que el mes vinent comencin les obres dels nous vestíbuls.
