Al començament els alumnes de l’escola Paideia eren persones amb problemes psicomotrius o de llenguatge, però amb el temps això va anar canviat i el centre es va obrir també a persones amb discapacitat intel·lectual lleugera o mitjana. En els seus inicis va ser una escola molt innovadora que treballava molt la psicomotricitat, cosa que llavors no era gaire comuna, assegura la Roser Juvé, una de les mestres més veteranes del centre. També el nombre d’alumnes ha anat augmentant durant aquests 60 anys, fins arribar als 180 que hi ha actualment.

Paideia sempre s’ha caracteritzat per la forta implicació dels pares i mares a l’escola, a través de l’AMPA, que forma part de la junta del centre. Això sí, segons assegura el qui n’és president, Francesc Pérez, sempre hi ha hagut una total confiança en la feina de l’equip educatiu i els pares es limiten a acompanyar i donar suport a les iniciatives dels professionals pedagògics.

De fet, el paper dels pares va ser crucial a l’hora d’engegar la Fundació Paideia, que es va crear el 2010 i que dona suport a moltes de les activitats que es fan al voltant de l’escola, com ara les activitats extralaborals, els tallers , les activitats extraescolars o l’hoquei, explica l’educador Xavier Soler. A més, la fundació va fer possible que el centre pogués gaudir de les instal·lacions actuals al centre de les Corts, al recinte de la Colònia Castells.