Fa més de quatre anys que es va iniciar el projecte de la superilla d'Hostafrancs. Ara s'ha reprès el procés participatiu i els veïns demanen més informació per saber com els pot afectar la iniciativa. Jordi Clausell AV Hostafrancs “Nosaltres compartim que s’ha de pacificar el barri a nivell de vehicles, que qui ara tindrà prioritat serà el veí i la veïna al barri... Ara bé, les idees estan molt bé però s’ha de ser realista i veure a la pràctica com s’executa.” El principal escull que detecta el veïnat és la futura pèrdua de places d'aparcament. Des de l'Ajuntament, però, afirmen que això és necessari per aconseguir un canvi de model en la mobilitat de la ciutat . Laura Pérez regidora Sants-Montjuïc “Això implica el sacrifici del cotxe privat en certa mesura, òbviament no és una prohibició, però sí és una tendència que hem d’assumir per necessitat i per responsabilitat.” Per substituir les zones de càrrega i descàrrega actuals, l'Associació de Comerciants de Creu Coberta proposa crear una plataforma logística des d'on es podrien distribuir les mercaderies. Lluís Llanas president Associació Comerciants Hostafrancs “Si nosaltres tenim un punt d'arribada de mercaderies i des d'allà podem portar-ho per aquests carrers, que són carrers pacificats on els veïns han de fer-hi vida, s'ha d'anar amb altres sistemes com tricicles, bicicletes, amb vehicles elèctrics.” La proposta encara no està tancada i en els propers mesos continuaran les negociacions entre l’Ajuntament, els veïns i els comerciants.

El projecte de la superilla d’Hostafrancs es va iniciar durant el govern de Xavier Trias. La iniciativa va quedar parada i ara s’ha tornat a posar en marxa.  Els veïns i comerciants afectats estan d’acord amb la idea de pacificar la zona de vehicles. Tot i això, des de l’entitat demanen més transparència i informació a l’Ajuntament per poder valorar correctament les implicacions que té el projecte per al veïnat. Des de l’Associació de Veïns d’Hostafrancs s’han mostrat preocupats, per exemple, per l’eliminació de places d’aparcament: “Les idees estan molt bé, però s’ha de ser realista i veure com s’executen”, afirma Jordi Clausell, membre de l’AV d’Hostafrancs.

Des de l’Ajuntament confirmen que amb el projecte de la superilla s’eliminarien places d’aparcament, però expliquen que és necessari per aconseguir canviar el model de mobilitat de la ciutat. La regidora del Districte de Sants-Montjuïc, Laura Pérez, diu que “això implica el sacrifici del cotxe privat“, però especifica que  “òbviament no és una prohibició, però sí que és una tendència que hem d’assumir per necessitat i per responsabilitat tenint en compte els alts nivells de contaminació de la ciutat i el que això pot provocar en la salut dels ciutadans”.

D’altra banda, Lluís Llanas, president de l’Associació de Comerciants de la Creu Coberta considera que la superilla és necessària “però també s’han de buscar espais perquè hi pugui aparcar la gent i un espai per la càrrega i descàrrega”. En aquest sentit, presenten la proposta d’una plataforma logística des d’on poder fer la distribució de mercaderies. Des de l’associació creuen que aquest espai podria ser el pàrquing de la plaça de Joan Pelegrí, i des d’allà, distribuir-ho a les botigues amb sistemes alternatius com tricicles, bicicletes i vehicles elèctrics.

De moment la proposta encara no està tancada i des del consistori afirmen que encara volen escoltar la veu de tots els actors implicats. Per tant, en els pròxims mesos continuaran les negociacions entre l’Ajuntament, els veïns i els comerciants.