La geneta és un mamífer carnívor, molt esquiu i que gairebé no es veu de dia. A Barcelona el podem trobar al Parc de Collserola, on el fotògraf Nicolas Reusens va instal·lar les seves dues càmeres, un sistema de sensors de moviment, diversos flaixos per tal de poder-la fotografiar i l’esquer: oli de sardina. Però fins després de dos mesos l’animal no es va acostumar a l’olor de l’home.

Reusens va programar els sensors, les càmeres i els flaixos perquè les fotos es facin de manera automàtica ja que si la geneta detectava la presència humana li costaria apropar-se. Tot i això, després de tres mesos, l’animal s’ha arribat a acostumar al fotògraf: “Jo he arribat a estar a mig metre de l’animal, sempre totalment immòbil i quiet. Però sí, sí, he pogut presenciar dos animals barallant-se entre ells. Una nit vaig haver de posar ordre perquè no es deixaven anar”, explica Reusens.

Aquest fotògraf de naturalesa no es conformava a captar la geneta quieta, sinó que volia fer-la saltar per fotografiar-la en moviment: “El repte més important que implicava aquest animal era fotografiar-lo en moviment, és a dir, saltant, en vol i fent coses inesperades. I ho vam aconseguir”, comenta Nicolas Reusens.

Fa només set anys que Reusens es va introduir en el món de la fotografia com a entreteniment, però ara forma part de la seva vida i gaudeix experimentant amb diverses tècniques: “Llargues exposicions barrejades amb alta velocitat, ‘light painting’, que és dibuixar amb llum una captura llarga. A la natura, crec que això no s’havia fet mai abans”, declara Reusens. Tot i ser la segona vegada que fotografia la geneta, aquesta vegada ha volgut superar-se i combinar la fotografia de natura amb l’art.