Fa un temps l’Escola Josep Maria de Sagarra va dedicar una jornada al dibuix, i ara ha decidit seguir la metodologia i fer-ho amb el joc. No es tracta només de treballar aquestes temàtiques durant un dia, sinó que vincula tot el curs amb activitats especials, familiars o de l’aula.

L’activitat Sagarra juga ha consistit en un dia ple de tallers vinculats al món del joc, un total de 16 activitats amb bombolles de sabó, cançons, jocs tradicionals, tecnologia, joc simbòlic o de creació, a més d’esports o maquillatge. L’alumnat ha anat per lliure durant tota la jornada, alguns han fet parelles amb els més petits, i amb un passaport. Aquest document permetia comprovar que passessin per totes les propostes. Explica la cap d’estudis de l’Escola Josep Maria de Sagarra, Cristina Pérez, que pel centre el joc és transversal a classe, ja que “la part acadèmica és important, però és que el joc ja entra dins, perquè fent un joc de rol ja estàs aprenent coses, o sigui tot és currículum, perquè en qualsevol activitat que fan podríem dir que es treballa la llengua o la matemàtica”.

Els pares també juguen

Els pares també han participat en aquesta jornada i han preparat un joc d’escapament en viu. Els alumnes tenien 30 minuts per esbrinar com contenir un virus que s’havia escampat per l’aula. Ho havien de fer superant diferents proves com mots encreuats, destresa o joc en equip. Pels pares, com explica Tanit Pardo, és important participar en aquestes activitats: “Que els nens també vegin que els pares ens impliquem i fem coses conjuntes amb l’escola sempre és bo”.

Aquesta escola és dins del projecte Magnet des de fa més de cinc anys. És una iniciativa que treballa el món de l’art contemporani com a eix transversal de totes les matèries i fa parelles de treball amb institucions, en aquest cas el MACBA. Ara, a més de la vessant més artística, també incorpora el joc com una mirada més del coneixement.