Iris Márquez és una de les veïnes afectades per aquesta descoordinació entre administracions i jutjats. “Vaig ocupar el pis ara fa quatre anys, quan era del banc de la Sareb, i ara ha passat a ser del Patronat de l’Habitatge -explica-, he estat en tràmits per obtenir un lloguer social durant un any i mig, però van venir els Mossos d’Esquadra per dir-me que en set dies havia de marxar de casa”.  Segons Márquez, ningú no ha sabut explicar-li encara què és el que està passant en el seu cas. “Em van dir que hi havia més casos com el meu, de gent que estava en procés de lloguer social i a qui estaven arribant notificacions per deixar el pis. Però no em van saber donar una resposta concreta. De veritat, no sé si és per part del jutjat o de l’Administració però hi ha una descoordinació impressionant”.

Des de fa unes setmanes l’Iris viu amb incertesa en espera que arribi el moment de signar un lloguer social. “Per molt que et diguin que estiguis tranquil·la, no pots estar-ho, perquè el jutjat continua”.

“El darrer cas ha estat el súmmum”

L’AV Ciutat Meridiana denuncia des de fa temps la situació en la qual es troben aquestes famílies, una situació que s’ha vist agreujada aquesta setmana, quan una família amb el contracte ja signat ha rebut una notificació.  “Aquest darrer cas ha estat el súmmum –comenta Filiberto Bravo, president de l’AV Ciutat Meridiana-  perquè aquesta persona ja tenia un contracte signat i ja estava pagant el lloguer, i ara li ha arribat un avís de desnonament des dels jutjats. No entenem el que passa, tot això genera molta desconfiança en les administracions”.

L’associació de veïns del barri ja es va manifestar en la darrera audiència pública per quatre d’aquests casos i va aconseguir una reunió amb els responsables d’habitatge. “En aquesta reunió se’ns va dir que es faria un document perquè les famílies que ja estan en tràmits d’un lloguer social puguin presentar alguna cosa que acrediti la seva situació als Mossos”. De fet, en la mateixa audiència pública la regidora de Nou Barris es va comprometre a fer arribar aquest document a les famílies en un termini màxim d’un mes.  Tot i això, aquesta mesura no treu l’angoixa a les famílies, que el que volen és que el banc de la Sareb retiri les denúncies.