El Parc de Collserola està de moda. Cada any rep uns tres milions de visitants, i per minimitzar-ne l’impacte medioambiental que genera el turisme i les visites, el Consorci del Parc Natural de Collserola està a punt d’engegar una campanya informativa. A partir del cap de setmana i fins al 3 de desembre, dos equips de quatre informadors -que aniran a peu o en bicicleta- explicaran als visitants com poden protegir l’espai natural. Treballaran a les zones on hi ha més afluència de gent, com ara la carretera de les Aigües, la pista de Sant Cugat a Sant Medir i les zones de lleure. Estaran informant de 10 a 14 h. En especial, la campanya va destinada als ciclistes que circulen per corriols -petits camins estrets- que provoquen les queixes de vianants, i a les persones que van amb gossos, a les quals es recomanarà que els duguin lligats i que controlin l’animal en zones de conreu perquè no malmetin collites. També es demanarà recollir totes les deixalles del parc i, en cas que no hi hagi papereres, que s’enduguin els residus a casa: “Això és un parc natural, no un parc urbà”, asseguren des del Consorci. La campanya vol incidir en el concepte de parc natural com un espai de natura salvatge perquè els ciutadans el veuen més com un parc metropolità.

Marià Martí, director general del Parc de Collserola, ha afirmat durant la presentació de la campanya que es vol “disminuir la massificació i reduir alhora els quilòmetres que són transitables”.  L’alta freqüentació al parc genera un impacte social -conflictes entre usuaris, accidentabilitat de ciclistes i inseguretat per als vianants- i un impacte ambiental que aporta més possibilitats d’incendis i la pèrdua de biodiversitat i degradació dels hàbitats.

Campanya a les xarxes socials

Amb l’etiqueta #Territorivital es podran veure tots els continguts de la campanya als comptes de Twitter i Facebook. L’eslògan remarca que es tracta d’una zona concreta on viuen diferents espècies.