Sants-Montjuïc tindrà 15 quilòmetres més de carril bici. Els barris més beneficiats seran la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell. A més, del vial del passeig de la Zona Franca, els ciclistes també tindran el seu espai a l'eix comprès entre els carrers de la Mineria i Foc i al carrer dels Motors. Els carrils bici també arribaran al Parc Logístic i als carrers 2 i 6 de la Zona Franca. Albert Garcia membre Amics de la Bici “És imprescindible si volem fer un canvi modal i un canvi de ciutat que puguis anar d'una forma segura a treballar. El però de sempre és com fem el carril bici perquè si es segueix fent sense molestar i evitant que segueixin havent molts cotxes, hi haurà molta gent que no el farà servir i no serà útil per a la bici” Un dels carrils que ha quedat exclòs de la llista és el de la Creu Coberta. Aquí fa temps que ciclistes, comerciants i veïns parlen de la possibilitat de construir un espai per a les bicicletes, però, segons l'Ajuntament, encara s'ha d'estudiar com es pot fer. Esther Pérez responsable Mobilitat Sants-Montjuïc “El carril bici creiem que és el que trigarà més en poder-se acordar i posar en marxa. Entre d'altres coses perquè si presentem un carril bus, això vol dir reduir a un carril la circulació i queden molt poques opcions en un carrer tant transitat com aquest” Una de les opcions que hi ha sobre la taula és fer un carril bus compartit amb els ciclistes, una proposta que alguns conductors consideren poc segura. Per això, des del districte asseguren que necessiten més temps per acabar de definir el projecte. informen. Jessica Moreno / Sandra García

Els barris de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell seran els més beneficiats per l’ampliació de la xarxa de carrils bici que es farà al districte de Sants-Montjuïc. Un dels vials més esperats és el del passeig de la Zona Franca. Serà un carril central i tindrà una extensió de més d’un quilòmetre i mig. L’associació Amics de la Bici valora molt positivament l’ampliació de carrils bici, però alerta l’Ajuntament que “si vol canviar el model de ciutat, els carrils bici no es poden fer sense molestar els cotxes perquè no s’aconseguirà reduir l’ús del vehicle privat i per tant no serà útil per als ciclistes”, assegura Albert Garcia.

Els ciclistes també tindran un espai a l’eix comprès entre els carrers de la Mineria i del Foc o al carrer dels Motors. L’eix del Parc Logístic i els carrers 2 i 6 de la Zona Franca també tindran un carril bici.

El carril bici de Creu Coberta, ajornat

A la resta del districte, els ciclistes tindran un espai a l’avinguda de la Reina Maria Cristina, al carrer del Moianès o a l’avinguda de Madrid. De moment queda ajornat el carril de l’eix Creu Coberta – Sants. La responsable de Mobilitat de Sants-Montjuïc, Esther Pérez, afirma que “es trigarà més a poder-se posar en marxa perquè si presentem un carril bus, això vol dir que es redueix a un carril la circulació i queden molt poques opcions en un carrer tan transitat com aquest”. Tot i això sobre la taula hi ha la possibilitat de fer un carril compartit entre ciclistes i autobusos, una proposta que no acaba d’agradar a alguns conductors pels problemes de seguretat que suposa.