Quedar-se sense datàfon a l’inici de la campanya de Nadal no és una bona notícia per a cap botiguer. A Sant Antoni, alguns comerços, clients de Movistar,  s’han quedat sense línia telefònica i això ha inutilitzat el pagament amb targeta. El problema és especialment important en algunes botigues, on el 90 % de les vendes es fan amb targeta. A altres establiments, el tall de línia els ha complicat la gestió dels clients, com a l’òptica Novolent, on reben i fan trucades cada dia tant per demanar cites com per recollir encàrrecs. “Hem de contactar diàriament amb molts clients”, explica Xavier Llorens, “jo ho tinc tot desviat al meu telèfon mòbil, de manera que el meu telèfon mòbil particular treu fum”. 

El president de l’associació Sant Antoni Comerç assegura que no han pogut treure aigua clara per part de la companyia, que només els diu que l’avaria va per llarg. “És inconcebible que en ple segle XXI estiguem 11 dies sense telèfon”, es queixa.

Gent gran i amb teleassistència

La fallada de la línia telefònica també afecta els telèfons particulars i això preocupa els veïns, sobretot la gent gran que viu sola. Un veí del carrer de Tamarit explica que al seu bloc viuen tres persones que utilitzen la teleassistència, que els permet estar en contacte permanent amb metges a través del telèfon.

Movistar informa que es tracta d’una fuita d’aigua que afecta els cables telefònics. Ara ja treballen en la reparació i asseguren que restituiran el servei de mica en mica.