Els dissenys lluiran als aparadors fins al 5 de gener. Als creadors, se’ls va encarregar participar en la convocatòria amb la condició que els aparadors resultants fossin lluminosos i fets amb materials sostenibles i reciclables. El projecte Il·lusió, dels alumnes de quart curs de l’escola de disseny ESDAP Catalunya campus Deià, n’ha estat el guanyador. El disseny es pot veure a la botiga de roba d’home Alessandro Sacco. El seu propietari, Nacho Sahún, assegura que “hi ha gent que es para i gent que et felicita”, i hi afegeix que el projecte serà “molt positiu perquè ara estem en plena temporada de Nadal i és important cridar l’atenció”.

El forn lluminós de la Cookiteca ha quedat en segon lloc i la fàbrica de somnis de la matalasseria Mota Descans, en tercer. També hi han participat les botigues Llanes Bricall, Sports Sarrià, Forn de pa Sarrià, Sàlem, Kibs, Josefa Cortina i Perruqueria Tool.

Els llums de Nadal il·luminen el comerç és un projecte pilot, ideat per l’Ajuntament i el Barcelona Centre de Disseny i amb la col·laboració de l’Eix Comercial Sarrià, que vol dinamitzar el comerç de proximitat innovant en les botigues minoristes. La responsable promoció Barcelona Centre de Disseny, Maria Baxaulí, assegura que “l’objectiu final és que les botigues més tradicionals innovin”, i en aquest sentit remarca que “cap d’elles havia encarregat un projecte d’aparadorisme”.

D’altra banda, aquesta iniciativa també té l’objectiu de promocionar el talent jove, posant-lo en contacte amb el món professional. “És una bona oportunitat pels estudiants, perquè normalment treballen especulant i aquest ha estat un projecte real”, comenta Bauxalí. El Barcelona Centre de Disseny està estudiant ampliar el projecte pilot a altres eixos comercials l’any vinent.