El metro de Barcelona celebra 100 anys de vida i per commemorar-ho ja hi ha previstes tot un seguit d’activitats anunciades per TMB. També bàsics se suma a l’aniversari encetant una sèrie de reportatges amb el metro com a escenari per descobrir-ne històries i protagonistes. Un d’aquests noms propis lligats al suburbà és Agustín del Castillo, que va ocupar diferents càrrecs de director a la xarxa entre 1987 i 2007. Poques persones coneixen millor que ell com ha canviat la infraestructura, les millores tècniques o l’evolució de les sèries de trens.

Les cotxeres de Lesseps, bressol del metro i de la seva trajectòria laboral

Enginyer de formació, la trajectòria de Castillo va començar el 1971 com a cap de manteniment a les cotxeres de la plaça de Lesseps (on ara hi ha la Biblioteca Jaume Fuster). Aquest és també un dels llocs on arrenca la història del metro de Barcelona: la primera línia, el Gran Metro, enllaçava aquesta estació, avui de l’L3, amb la de Catalunya.

Es va inaugurar el 30 de desembre del 1924, feia uns dos quilòmetres i mig i tenia inicialment només quatre estacions. Res a veure amb la xarxa actual, amb 165 estacions i més de 125 quilòmetres de línies des de l’última gran incorporació, l’L10 Sud a la Zona Franca. Del Castillo resumeix amb satisfacció: “Hem deixat un metro millor del que hi havia quan vam arribar”.

Comparteix a: