Els 18.500 vehicles que circulen diàriament pel carrer de Sants i el de la Creu Coberta s’hauran d’acostumar a fer-ho, com a màxim, a 30 quilòmetres per hora. L’eix que formen aquests dos carrers és ja la primera via principal de la ciutat en la qual s’ha rebaixat la velocitat màxima de circulació, tot i que el segueix una llista de carrers de la xarxa bàsica que es convertiran en zona 30.

Un equip del programa ‘bàsics’, de betevé, ha sortit al carrer per comprovar si els conductors respecten la nova mesura, que ha entrat en vigor aquest diumenge, 1 de març. Per fer-ho, ha circulat per sota dels 30 km/h al tram comprès entre la plaça de Sants i la plaça d’Espanya i ha anotat el nombre de cotxes que circulaven a una velocitat superior a la permesa. En aquest tram, nou vehicles han avançat l’equip del ‘bàsics’ a més de 30 km/h.

Els veïns posen en dubte l’eficàcia de la mesura

El veïnat del carrer de Sants i el de la Creu Coberta aplaudeix el decret que limita la velocitat a 30 quilòmetres per hora, una mesura que una de les veïnes, Olga Villar, qualifica de “molt bona idea” i “justa”. “Ja era hora”, admet Villar. Aquesta opinió la comparteix una altra de les veïnes de la zona, la Maria, qui assenyala que serà útil perquè “hi ha nens que van sols a l’escola”.

Tot i haver rebut la mesura amb els braços oberts, els veïns alerten que serà difícil fer-la complir. De fet, el primer dia laborable amb la zona 30 n’hi ha que ja asseguren que els conductors no aixequen el peu de l’accelerador. “No es compleix i a la nit, encara menys”, assegura la Maria Jesús. També ho pensa un altre veí, el Felipe, que afirma que el límit nou es compleix “fins a certa hora, però a la nit no”.

Els conductors veuen el límit “una mica excessiu”

Els conductors que circulen habitualment pels carrers afectats per la limitació de velocitat consideren que “s’hauria d’haver filat més prim” perquè les zones 30 “poden ser un problema”, explica una conductora. En aquesta línia s’expressa una altra, que assegura que “és complicat circular a 30 km/h en segons quines hores” perquè el carrer de Sants “és una via molt ràpida i ampla”.

Els qui també hauran d’adaptar-se a la normativa són els taxistes. Un d’ells ha explicat que el canvi “és un problema” perquè “serà menys àgil circular” i caldrà anar “amb molta cura per les sancions”. Per això, espera que “els clients continuïn confiant en els taxistes”.