Turisme de Barcelona veu en la Copa Amèrica de Vela una oportunitat per consolidar Barcelona com una destinació del turisme d’alt poder adquisitiu: “És una competició que crea un impacte mediàtic en el turista que ens interessa“, ha dit Eduard Torres, president del consorci, en una entrevista a ‘bàsics‘. Per l’origen dels equips que competiran durant l’estiu del 2024 i els seguidors de la prova, Torres pronostica que l’esdeveniment tindrà impacte especialment en el turista anglosaxó, americà, australià, nord-americà i de Nova Zelanda: “Són tres mesos de promoció per a la ciutat“.

Torres: “El nombre de visitants no creixerà i ara els hem de repartir pel territori”

Torres ha admès que la ciutat “no podrà créixer en visitants” i considera que “cal escollir els que interessen“. També s’ha mostrat partidari de descongestionar les zones amb més pressió turística redistribuint els visitants: “Els hem de repartir pel territori, i ho hem de fer creant itineraris alternatius. Els hem d’acompanyar per visitar zones com el Poblenou, perquè si dels creuers arriben a l’Estació del Nord amb bus però no els guiem, la tendència és tornar al centre“.

Objectiu: turista de negocis i asiàtic

Sobre la necessitat de seleccionar el perfil dels visitants, Torres ha apuntat: “Hem de potenciar el visitant de negocis, congressos, fires i reunions, on Barcelona ja està ben posicionada“. També hi ha afegit la necessitat de potenciar el turisme d’origen asiàtic, ja que “només representa el 2 % dels visitants de la ciutat, tot i que és una zona que representa el 40 % del PIB mundial”.