Turisme de Barcelona calcula que aquest estiu la ciutat rebrà, com a molt, un 20 % dels visitants de la temporada estiuenca de l’any passat. En una entrevista al programa ‘bàsics‘, de betevé, el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha lamentat que aquest serà un estiu “molt dolent” i que “les previsions són francament dolentes”.

Pel que fa a l’impacte econòmic de la crisi derivada del coronavirus, Torres calcula que el sector turístic de la província de Barcelona deixarà d’ingressar “entre 7.000 i 8.000 milions d’euros”. L’any passat, els ingressos en aquesta àrea van ser d’11.000 milions i a Catalunya, de 22.000 milions.

El perfil dels visitants també canviarà arran de la crisi del coronavirus, d’acord amb el president de Turisme de Barcelona. Fins ara el 40 % del turisme era internacional, un 40 % més procedia de l’espai Schengen i el 20 % restant de visitants venia de l’estat espanyol. Aquest estiu, però, Torres calcula que “no hi haurà pràcticament gens de turisme de fora de l’espai Schengen” i tindrem “molt de turisme de proximitat”, sobretot de la resta de l’estat espanyol i del sud de França.

Per aquest motiu, Turisme de Barcelona engegarà a partir del juliol “campanyes per atraure públic de proximitat”, mentre que a partir de la tardor iniciarà accions per atraure públic europeu. A partir de 2021, el consorci turístic impulsarà “campanyes en l’àmbit internacional” per atraure un públic que “ens interessa molt”, segons Torres.

Amb el turisme de proximitat no n’hi ha prou

Els visitants que arribin de la resta de l’Estat espanyol i del sud de França no permetran que els hotels d’alta categoria de Barcelona subsisteixin, segons el consorci de promoció turística. Torres assegura que “clarament no poden sobreviure” perquè aquest estiu hi haurà “entre 100 i 120 hotels oberts”, una xifra que representa el 25 % del total de la planta hotelera de Barcelona.

El sector fixa la mirada en l’any 2021 per començar a recuperar-se. De fet, el president de Turisme de Barcelona considera que serà “molt important” el nivell d’ocupació de l’any vinent perquè “si som capaços de tenir un 60 % d’ocupació, ajudarem a la planta hotelera a sobreviure”. Si no s’arriba a aquesta xifra, els establiments “entraran en dificultats”.

Turisme de Barcelona demana al sector no rebentar preus

La crisi del coronavirus farà que els hotels abaixin “inicialment els preus per tal d’atraure clients”. Davant d’això, Turisme de Barcelona envia un missatge clar als hotelers: “Hem d’intentar no rebentar preus perquè si no la recuperació serà molt costosa”. En aquest sentit, Eduard Torres insisteix a “no abaixar excessivament” el cost de les pernoctacions i obrir “el màxim de negocis possibles” per “promoure una sensació de normalitat al món” i atraure així visitants.

Facilitar aparcaments a la ciutat

“La gent té respecte a agafar l’avió i vindrà en cotxe”, afirma Eduard Torres. Per aquest motiu, Turisme de Barcelona ha arribat a acords amb pàrquings públics de la ciutat perquè els visitants hi aparquin el vehicle i incentivar que “la mobilitat dins la ciutat no sigui en cotxe”.