La plataforma Som Meridiana valora positivament la reforma que l’Ajuntament de Barcelona durà a terme a l’avinguda: “És una gran notícia”. El portaveu de la plataforma veïnal, Pau Maduell, s’ha mostrat satisfet amb l’anunci del consistori i els ha felicitat: “L’Ajuntament ha decidit ser valent”. Les obres reduiran els carrils de circulació de la Meridiana, que passaran de vuit a sis. Hi haurà dos carrils per al trànsit privat i un per al transport públic en cada sentit, tot i que els plans inicials només preveien reduir un carril d’entrada. Finalment, s’ha optat per treure’n un també de sortida, tal com reclamaven entitats com Som Meridiana.

En una entrevista al programa “bàsics“, de betevé, Maduell ha criticat que l’avinguda és “una autopista i ho ha de deixar de ser” perquè “n’expulsa els veïns” i no els permet passejar-hi. Davant d’aquesta situació, Maduell ha assegurat: “No ens podem quedar en una ciutat del segle passat”, i ha apuntat que “cal deixar el cotxe aparcat”.

Reclamen eliminar els murs que separen Sant Andreu i Nou Barris

En aquest mandat, el compromís de l’Ajuntament és remodelar la Meridiana entre els carrers de Mallorca i Fabra i Puig. Tot i això, el govern municipal s’ha compromès amb els veïns a treballar en un acord per a la transformació de l’avinguda entre Fabra i Puig i el nus de la Trinitat. “Li hem dit a l’Ajuntament que volem participar en la definició d’aquest projecte”, ha dit Pau Maduell. Segons la plataforma Som Meridiana, la remodelació d’aquest tram “ha de passar inevitablement per l’eliminació dels murs que separen Sant Andreu i Nou Barris”.

El veïnat denuncia que la divisió dels dos districtes els afecta “físicament i psicològicament” i, per això, cal eliminar-la. “L’Ajuntament sap que és possible”, ha detallat Pau Maduell. Tot i això, ha apuntat que “caldrà parlar amb Adif” perquè al subsòl de l’avinguda hi ha estructures que són propietat de l’empresa ferroviària.