La Generalitat i l’Ajuntament han desenterrat aquest dilluns el projecte per fer arribar l’L2 del metro a Montjuïc i la Marina, un enllaç que l’alcalde Pasqual Maragall ja havia reclamat. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, considera que el perllongament servirà per actualitzar la connectivitat de la zona: “Projectarà la Barcelona olímpica al segle XXI, però ara amb més sentit perquè hi ha més població i més habitatges“, ha dit en una entrevista a ‘bàsics’. Es preveu que la transformació urbanística de la Marina del Prat Vermell sumi 28.000 habitants al barri.

El cost i l’envergadura de les obres obligaran a partir-les en fases

La consellera ha concretat que el primer pas serà actualitzar el projecte constructiu per tenir-lo llest d’aquí a dos anys a punt per licitar, amb una actualització del cost de 500 a 1.000 milions d’euros “perquè serà necessari recalcular els preus”. La prolongació també requereix utilitzar un sistema de pantalles en un tram de 600 metres. Per tot plegat, Paneque ha concretat que caldrà dividir els treballs: “Necessàriament s’haurà de fer en fases diferents per l’import econòmic i l’envergadura de les obres“.

La concreció de les estacions d’autobús interurbà, el 2028

En l’entrevista, Paneque també s’ha referit a una altra de les novetats que aquest dilluns han acordat Ajuntament i Generalitat: la creació d’un grup de treball per endreçar els autobusos interurbans. La consellera ha explicat que la feina estarà feta el 2028, quan s’acaba la concessió amb les empreses que cobreixen actualment les línies. D’aquí a quatre anys, doncs, s’hauran planificat rutes noves dels busos que arriben de fora de Barcelona, horaris nous i estacions intermodals a les entrades i sortides de la ciutat.

Pel que fa a aquestes estacions, encara no se n’ha concretat la ubicació. “Marquem els punts d’arribada i de sortida a la Gran Via i al Besòs, però no està res determinat“, ha dit Paneque. Ha afegit que caldran mesos per concretar-ho malgrat que es començarà a estudiar de manera “immediata”. Amb tot, segons la consellera, l’any 2030 Catalunya ha d’haver adequat les infraestructures al creixement demogràfic i millorar el metro i el bus, però també altres serveis com Rodalies.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a