Claver, responsable de Relacions Institucionals de Norwegian a Espanya, s’ha preguntat si les intencions d’Iberia a l’aeroport barceloní són sinceres. “Si nosaltres no hi fóssim, ells hi serien?” ha estat la qüestió que ha plantejat. Ha afirmat que l’aerolínia noruega “provoca la competència” i ha posat com a exemple els vols de connexió amb Bilbao. “Era un monopoli de Vueling, quan nosaltres hi vam entrar les tarifes es van enfonsar i ara es pot viatjar a Bilbao per vuit euros. Qui se’n beneficia és el consumidor”, ha afegit.

El responsable de Norwegian també ha explicat les noves rutes des de Barcelona que operarà la companyia a partir de l’estiu: quatre vols setmanals cap a Nova York, tres cap a Los Angeles i San Francisco i dos a Miami. Segons Claver, l’aerolínia de baix cost pot oferir preus més econòmics perquè tenen una flota nova i un avió -el Boeing 787 Dreamliner- que consumeix molt menys combustible. També perquè proposen un “producte modular” en què el passatger pot pagar el preu base o anar afegint extres si “vol portar una maleta més a la bodega, si vol seleccionar el seient o comprar dos àpats”.

Claver considera que la frontera entre les companyies de baix cost i les tradicionals s’ha difuminat i que el fet que l’Aeroport de Barcelona-el Prat s’hagi convertit en el primer aeròdrom de vols “low cost” és deu només “que han coincidit els moments de creixement, tant de l’aeroport com d’aquest tipus de companyies”. Ha afegit que “Barcelona és una gran ciutat amb perfil internacional i les connexions aèries acabaran estant al nivell del seu atractiu”.