Escolta aquesta notícia

“Salvem el tramvia”: un crit, tres amigues i una corredissa per acompanyar l’últim viatge del Tramvia Blau el 28 de gener del 2018. Aquestes eren les pistes i el periodista Carlos Márquez va començar la recerca. A través de les xarxes socials, cada any ha recordat el comiat de l’històric ferrocarril i ha fet una crida per trobar les tres dones que van seguir el comboi en el seu adeu.

Set anys després, Márquez les ha localitzat: són Angie González, Lis Fonts i Tina Vives, que aquell 28 de gener es van trobar en un bar de la plaça del Doctor Andreu. L’objectiu era dir adeu al tramvia del 1901 que anava a cotxeres per un temps indefinit per problemes de seguretat, segons va explicar l’Ajuntament. A les set del vespre van fer un tram de l’últim viatge.

Márquez no ha deixat mai d’estirar el fil i set anys després les ha conegut. L’Angie, la Lis i la Tina han explicat al bàsics que el comiat va ser “totalment improvisat”: “Ens va sortir del cor i de l’ànima cridar, que és l’única cosa que pots fer”.

“El Tramvia Blau no hauria de desaparèixer”

Angie González i la seva parella, Deme Gómez, són propietaris d’una empresa de rutes en sidecar per la Barcelona desconeguda. Amb una d’aquestes motos es presenten les tres amigues, un transport d’un color blau que recorda l’antic tramvia que continuen reivindicant. Per això, sobre el sidecar han col·locat un cartell en què es llegeix “Salvem el Tramvia Blau”, el mateix crit que va acompanyar l’adeu al ferrocarril i que continuen reivindicant: “El Tramvia Blau no hauria de desaparèixer”.

El conductor de l’últim viatge del tramvia

“Ho recordo moltíssim, van fer molt soroll i va ser impressionant”, explica Lauren Quer, el conductor del Tramvia Blau que va fer l’últim viatge el 2018. Diu que aquest transport és una icona de la ciutat i que només per l’antiguitat “ha de tornar”.

Ara, Quer condueix autobusos de TMB i explica que conduir el tramvia “és com estar de vacances i el bus és estar treballant”. Diu que fa aquest símil per la pressa i l’actitud de la gent. L’antic conductor assegura que els tramvies “estan nets i immaculats a cotxera, estan a punt”.

Avui dia, l’Ajuntament ja té el projecte executiu per recuperar el Tramvia Blau, que inclou la reforma de l’avinguda del Tibidabo. Per les senyores del tramvia no és una bona idea: “La deixaríem com està, que no la toquin, aquesta zona és dels pocs reductes de Barcelona que no han canviat”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a