Guitart ha explicat que el nombre de vaixells que funcionen com a apartaments per a turistes havia baixat en els últims anys –el 2014 n’hi havia uns 130 i ara en són 30″-, però que aquest estiu la situació ha tornat a sorgir. Assegura que la normativa no permet llogar les embarcacions com a allotjaments, però que alguns propietaris ho fan registrant-los com a xàrters, és a dir, vaixells que ofereixen trajectes. La realitat és, però, que aquests iots no surten mai de port.

Segons el director, aquestes “embarcacions turístiques” ja han provocat queixes dels propietaris que viuen habitualment al port. “Representen una despesa extra en neteja”, però sobretot “plantegen un problema de seguretat”. D’una banda, “no tenim constància de qui hi ha en aquests vaixells” i, de l’altra, alguns estan en males condicions. “En no navegar, moltes d’aquestes embarcacions no treuen el certificat de navegabilitat.”

Una barbacoa al vaixell

A més, molts dels turistes no coneixen les normes que s’han de seguir per viure en un vaixell. “Em van preguntar si hi podien fer una barbacoa!”, ha exclamat. El port ha posat algunes mesures dissuasives com, per exemple, controls d’accés al pantalà o als lavabos a través de l’empremta digital. Però, tot i això, no s’ha aconseguit evitar el negoci. Per això, Guitart ha reclamat més implicació de l’Ajuntament. “Si ens enviés un escrit en què digués simplement que això està prohibit, que no és legal, ens ajudaria molt”, ha dit.

Podeu escoltar l’entrevista sencera al programa ‘bàsics’ de l’11 d’abril.