El RACC es mostra “molt prudent” a l’hora de valorar la mobilitat d’entrada a Barcelona per la Gran Via amb l’obertura del túnel de les Glòries. Tot i això, considera que les imatges de les cues del primer dia d’estrena del túnel fan palès que “hi ha molt de marge de millora”. Ho ha dit en una entrevista al ‘bàsics’ el director de l’Àrea de Mobilitat del RACC, Cristian Bardají, en què també ha afirmat que l’entitat automobilística intentarà ajudar per introduir totes les millores que es puguin fer “per millorar la fluïdesa” a la Gran Via.

El RACC critica que “hi passen pocs busos”

El RACC creu que hi ha marge per fer “més eficient” el túnel a Barcelona per les Glòries. Un dels problemes que l’entitat detecta és que pel carril bus “hi passen pocs busos”. En aquest sentit, Bardají creu que cal analitzar per què la gent segueix utilitzant el cotxe per anar a Barcelona i apunta que si la demanda del transport públic encara està per sota dels nivells de prepandèmia deu ser perquè l’oferta “no serveix per a les seves necessitats”.

El responsable de Mobilitat del RACC també critica que falta “una anàlisi global de la mobilitat a Barcelona”, i no únicament del punt de la plaça de les Glòries. Considera que cal veure com repercutiran en la mobilitat les modificacions que es fan en superfície i que el cost entre l’origen i la destinació dels ciutadans sigui eficient “i amb un cost acceptable socialment”.