El PSC rebutja estendre el model de pacificació pensat pel carrer de Consell de Cent a tota la trama de l’Eixample. “No hem de voler només anècdotes, sinó que hem de fer compatible incrementar el verd i lluitar contra la pol·lució amb la mobilitat sostenible”, ha dit la tinenta tinenta d’alcalde d’Agenda 2030, transició digital, esports i territori, Laia Bonet, en una entrevista al programa ‘bàsics’. Segons la socialista, el model que cal seguir és el de la pacificació prevista al carrer de Pi i Margall, on sí que hi ha carrils definits, i està previst que hi circulin autobusos i hi hagi un carril bici.

Ens podem permetre un Consell de Cent?”, s’ha preguntat Bonet. “Sí, sens dubte, però ens agrada més pensar en lògiques com Pi i Margall, on es combina la pacificació amb el pas del transport públic”. La tinenta d’alcalde ha demanat temps per treballar més enllà del que es proposa per Consell de Cent per “ajustar, reconsiderar i tornar a ajustar, si fa falta”. “No pot ser una lluita contra el cotxe”, ha dit. Bonet ja va expressar la setmana passada en una comissió d’estudi el temor que la superilla de l’Eixample porti gentrificació i desigualtat entre carrers.

Demana canvis en els girs de Consell de Cent

En l’entrevista, també ha apuntat quatre canvis que els socialistes consideren necessaris per la implementació de la pacificació de Consell de Cent. En primer lloc, la també regidora de Mobilitat ha demanat repensar els girs obligatoris als cotxes a les cantonades de l’eix pacificat: “Cal fer excepcions perquè en alguns casos el gir obliga a recórrer sis illes de cases per fer un tram de 150 metres, pot provocar una congestió enorme i no ens ho podem permetre“.

També ha demanat afegir estacions de Bicing, donar espai a la cinquantena d’aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda i ajustar les franges horàries de la càrrega i descàrrega, un tema amb el qual “ja s’està treballant”. L’Ajuntament va presentar el projecte definitiu dels quatre eixos verds i les quatre places dels encreuaments del carrer de Consell de Cent la setmana passada. Les obres han de començar aquest juny i es preveu que la superilla estigui acabada el primer trimestre del 2023.

“Hi ha diferències en la imaginació dels ritmes”

“Històricament, l’urbanisme ha passat per davant d’altres necessitats, i crec que ha d’estar al servei de les transformacions i acompanyar, hem d’ajustar les prioritats”, ha dit Bonet, que ha acceptat que “hi ha diferències en la imaginació dels ritmes” amb la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz. En una entrevista a ‘bàsics’, Sanz va assegurar que la superilla és un projecte que el govern defensa en bloc.

Entrevista a Laia Bonet, tinenta d’alcalde i regidora de Mobilitat
Mira l’entrevista completa