Tot a punt per començar les obres per renovar el paviment de l’avinguda del Portal de l’Àngel i del carrer dels Arcs. Les obres es posaran en marxa el 24 d’abril. Els treballs es faran per fases i s’iniciaran al carrer dels Arcs, on el paviment està en més mal estat. L’últim tram de l’avinguda, que va del carrer de Montsió fins a la plaça de Catalunya no es renovarà fins al mandat següent.
El Portal dels Orbs
Ara, l’avinguda es renovarà, però quina ha estat la seva història i les seves transformacions? El Portal de l’Àngel va ser el Portal dels Orbs o dels cecs. Rebia aquest nom perquè al seu entorn s’aplegaven una gran comunitat de cecs i era una de les portes que donaven accés a les muralles que es van construir durant el segle XIII per fortificar la Barcelona antiga. Actualment hi ha dos pals metàl·lics que coronen la part alta de l’avinguda i marquen el punt on s’ubicava aquesta porta d’entrada de la muralla.
Durant el segle XV, va ser quan el portal va canviar de nom i va passar a dir-se de l’Àngel. Segons explica la llegenda el fra Vicent Ferrer, que després de la seva mort va ser canonitzat com a sant, va visitar Barcelona a mitjans del segle XV i quan es disposava a entrar a la ciutat va dir que havia vist, sobre el Portal dels Orbs, un jove amb ales, armadura i una espasa en flames. Després d’això, es va col·locar una estàtua d’un àngel en una capella i va canviar de nom.

El Portal de l’Àngel abans de la pacificació
Aquesta via ha esdevingut una de les zones de vianants més transitada de Barcelona amb 85.000 desplaçaments diaris. Però, abans d’arribar aquí, era un carrer on els cotxes disposaven de tot el tram central del Portal de l’Àngel i a cada banda hi havia una vorera estreta.

Això va ser així fins al 1973 quan es va decidir fer una via més amable per als vianants i que el protagonista principal deixés de ser el cotxe.
Una avinguda per passejar
Va arribar el moment de la pacificació, i l’alcalde Enric Masó va encarregar el projecte, que es va posar en pràctica el 15 de setembre del 1973, malgrat les reticències de veïns i comerciants. En una fase inicial s’hi va restringir la circulació de vehicles durant unes hores i progressivament es va convertir en una via completament per a vianants i alguns carrers adjacents també.

L’illa de vianants de Ciutat Vella va trigar uns anys a fer-se realitat. Però, un cop acabada la transformació, els resultats van ser bons. Ja amb tota la zona pacificada, alguns comerciants van arribar augmentar en un 30 % les vendes.

Una avinguda de la moda plena de franquícies
No només van augmentar les compres, també els visitants, i va esdevenir un dels carrers de l’estat amb el metre quadrat més car i un dels eixos comercials més importants de la ciutat. De fet, és una avinguda de cultura i de la moda plena de franquícies. En concret, hi ha 41 botigues, un 80 % de les quals són de grans franquícies.

