El Kennedy no va resistir l’embat de les ones del temporal Gloria i va acabar sota les aigües del port. Aquest vaixell, que fins ara s’utilitzava per allotjar-hi turistes, havia passat les revisions pertinents però, segons Joan Guitart, director del Port Olímpic, es trobava en “molt males condicions i tenia un forat a la proa”. Precisament, aquest forat va ser el desencadenant d’una de les vegades que, l’any passat, es va haver de retirar de l’aigua per fer-hi reparacions. “Després va tornar al moll, però ja vam veure que es començava a arrugar un altre cop”, explica Guitart, mentre ensenya unes fotos en què s’aprecia el casc del vaixell malmès.

El propietari del Kennedy ha negat a betevé que el vaixell no tingués les cures necessàries, però el cert és que serà impossible que torni a navegar i amb prou feines es podrà donar una segona vida al motor. Això, després que aquest dimecres un equip especialitzat reflotés el vaixell. Per al Port Olímpic, la història d’aquesta nau és un clar exemple de la manca de manteniment d’algunes naus, totes utilitzades com a allotjaments turístics o d’habitatge permanent. No surten a navegar i, parades al port, es deterioren de mica en mica si no reben l’atenció dels propietaris.

Guitart enumera les embarcacions que estan “fitxades” i en totes s’aprecia el casc del vaixell ple de corrosió. En les que funcionen d’apartament, el port confia en hisenda per enganxar els propietaris que no declaren l’activitat comercial i també en l’Ajuntament perquè els sumi al mapa de pisos turístics il·legals. La majoria d’inquilins o propietaris d’embarcacions que aquest dijous al matí eren al port, coincidien a destacar que les molèsties per festes o ús indegut dels lavabos i les dutxes al port han disminuït. Però sí que segueix la preocupació per les naus mal mantingudes.

“Per 300 o 400 euros tens un vaixell amarrat, no cal saber-ne de manteniment, i alguns hi van a viure perquè és més barat que llogar un pis a Barcelona. Els detectaràs perquè estan deixats per fora”, explica Yannick Oldigs, propietari d’una embarcació mentre conversa amb una parella que viu al Port Olímpic.

El cas més extrem, el d’un vaixell abandonat en un dels pantalans. El propietari no se’n fa càrrec i l’aspecte exterior recorda el d’una embarcació fantasma. Explica Guitart que les possibilitats que algú el compri són nul·les i que el més probable és que acabi en una subhasta sense cap interessat. El Port Olímpic n’haurà d’assumir la retirada de l’aigua i el desballestament.