La investigadora ha liderat un estudi fet durant sis anys i en què han participat 1.500 alumnes de secundària de sis instituts de Madrid i quatre de Barcelona, als quals s’ha seguit durant sis cursos acadèmics. Una de les principals conclusions de l’estudi és que “les noies tendeixen a infravalorar la seva competència en matèries habitualment vinculades als homes, com la tecnologia i les matemàtiques” i que això passa “malgrat que moltes vegades, tenen millors notes que els nois”. Sàinz ha atribuït aquesta situació a l’educació que “des de petits ens porta a adoptar un seguit de rols: les dones amb les cures i els homes amb la feina manual i tecnològica”. Uns estereotips que, segons la investigadora, es transmeten tant a l’escola com a la família, moltes vegades “sense que ens n’adonem”. “També ho veiem als rols que s’estableixen a les sèries de televisió o als videojocs” ha afegit.

L’estudi  s’ha donat a conèixer juntament amb un vídeo que han fet la mateixa Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Politècnica per conscienciar sobre la manca de dones als estudis d’Informàtica, on per cada nou homes només hi ha una dona.