El govern de Collboni ha celebrat l’anunci de la proposta d’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat. Ha vinculat el creixement de la infraestructura al model econòmic de ciutat amb projectes com l’ampliació de la Fira de Barcelona, del Clínic i del Parc Científic i la creació del hub audiovisual de les Tres Xemeneies, que requereixen bona connexió amb el món. Aquesta idea l’ha remarcat de nou en una entrevista al bàsics Oriol Altisench, enginyer en cap de l’Ajuntament de Barcelona. Segons ha explicat, “necessitem ampliar l’aeroport perquè el país que ambicionem requereix estar millor connectats”. I ha afegit que s’han de modernitzar les infraestructures com l’aeroport de la mateixa manera que s’ha de fer amb el metro i el tramvia.
“Tenim pressa per ampliar l’aeroport”
La capacitat de l’aeroport també està al límit, amb 55 milions de passatgers en el darrer any, i cal “posar-hi remei”, segons Altisench. L’enginyer en cap ha argumentat que, en el millor dels casos, l’ampliació de la infraestructura s’enllestirà el 2033 i amb el creixement i la tendència actuals “tenim pressa per ampliar l’aeroport”.
Defensa el rigor del projecte
Oriol Alistench també ha volgut destacar la feina feta pels experts elaborant la proposta d’ampliació. “El projecte va néixer entre crítics i supercrítics i s’ha reconduït amb rigor i realisme”. També ha posat en relleu que s’ha assolit “una solució de compromís i no de màxims que ens permet avançar de manera realista”. En aquest sentit, assegura que s’ha fet l’exercici de “preservar al màxim les dues zones afectades: el Remolar no s’arriba a afectar i la Ricarda, mínimament”.