Els patinets elèctrics no poden entrar al transport públic des d’aquest dimecres. És una mesura decretada per l’ATM, de moment durant sis mesos, en espera d’analitzar la perillositat de pujar aquests vehicles al metro, tren i bus per la possibilitat que se n’incendiïn les bateries. Segons l’ATM, en aquests primers dies la intenció no és multar els usuaris i lliga les sancions a la bona voluntat de les persones advertides: “Si se’ls notifica i giren cua, no passa res. Si no, es començaran a posar multes. És una qüestió d’actitud. Si aquest dimecres algú mostrava resistència ja se’l podia multar”, ha assegurat el seu director general, Pere Torres. Els equips de betevé han pogut detectar aquestes primeres hores un compliment general de la mesura.

Més bicicletes al transport públic

En ser preguntat per la possiblitat que aquesta prohibició desincentivi l’ús del transport públic, Torres ha explicat que la xifra de viatgers que fins ara pujaven el patinet al metro, el bus o el tren és minoritària: “Són uns 14.000 viatgers d’un total de dos milions i mig de viatges al dia”. A més, ha dit que en aquest primer dia de prohibició s’han detectat més bicicletes, fet que pot voler dir que alguns usuaris han fet el canvi del patinet per la bici.

“Volem trobar les característiques que facin que un patinet sigui segur per pujar al transport públic”

Ara els operadors es donen sis mesos de termini per tancar una normativa definitiva l’objectiu de la qual, segons l’ATM, no és la prohibició total: “Volem trobar les característiques tècniques que facin que sigui segur pujar un patinet elèctric al transport públic”, ha explicat Torres, que ha donat detalls de l’incendi en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat al novembre que ha precipitat la mesura: “El patinet no estava carregant en el moment del foc, hem de veure quins han de ser els criteris que permetin pujar els patinets vinculats amb la fabricació i el manteniment”.