La Guàrdia Urbana va sancionar l’any passat 2.117 conductors per aparcar en doble fila, xifra que suposa sis multes de mitjana al dia per aquesta infracció. Per districtes, a Sant Martí i a l’Eixample és on s’acumulen més sancions per doble fila, gairebé la meitat del total que es van posar a Barcelona. En concret, durant el 2019 el 22 % de les multes van anar a parar a Sant Martí i el 21 % a l’Eixample.

Si analitzem les dades al detall, crida l’atenció la distribució segons els mesos de l’any d’aquest tipus de sancions. El novembre destaca, i amb diferència, com el mes del 2019 amb més multes, amb 443 sancions, mentre que durant la resta de l’any no se sobrepassen les 200 al mes. A l’agost, en canvi, la xifra baixa i no arriba al centenar.

Els transportistes s’afegeixen a la doble fila

Als voltants de les seus d’empreses de repartiment és habitual veure furgonetes i camions estacionats fora de les places reservades de càrrega i descàrrega. Alguns transportistes lamenten que no tenen cap altra opció perquè cotxes particulars i fins i tot taxis aparquen als seus espais reservats.

Vista la situació, l’intendent de la Guàrdia Urbana Carles Reyner ha argumentat que “potser tenim un dèficit de places de càrrega i descàrrega perquè el comerç en línia ha fet créixer el transport de mercaderies i paqueteria”, tot i que ha pronosticat que “si les volem augmentar -les places de càrrega i descàrrega- haurà de ser en detriment d’altres“, com les que avui fan servir els vehicles privats.

En aquest sentit, Reyner, ha explicat que “una doble fila pot provocar una mala maniobra que derivi en un accident“, ha dit, i ha reblat que “moltes persones estan pendents de si mateixes i s’obliden dels altres” quan estacionen en doble fila.