Els maquinistes denuncien la manca de manteniment a la xarxa de Rodalies i demanen inversions que reverteixin una situació que pot -diuen- posar en perill els usuaris i els treballadors del servei. Després del descarrilament d’un tren de la línia de Rodalies entre Manresa i Terrassa, el portaveu del sindicat de maquinistes SEMAF, Luis Moyano, ha lamentat en una entrevista al ‘bàsics‘ la manca de previsió d’Adif a l’hora d’anticipar els problemes que la pluja intensa dels últims dies podia provocar. Moyano ha afirmat que “el maquinista compleix les restriccions que mana Adif. I Adif en aquest cas no ha dit res”.

El portaveu de SEMAF explica que al punt de l’accident, on es pot anar fins a 100 quilòmetres per hora, es podria haver limitat la velocitat davant els possibles riscos generats per les pluges. Lamenta que Adif no advertís per escrit al maquinista i que tampoc fes una inspecció prèvia de la via abans de la sortida del primer tren com sí que es fa a l’AVE.
[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Mira l’entrevista completa amb Luis Moyano” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/basics/descarrila-r4-maquinista-semaf-entrevista/|||” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]
Segons els maquinistes, a més de la línia R4 on hi ha hagut el descarrilament, també són problemàtiques l’R3 entre la Garriga i Puigcerdà i l’R1 entre Blanes i Maçanet. Moyano insisteix que falten inversions “en trinxeres i també on hi ha arbres d’alçada”, però també a les estacions i en personal.

Tot plegat fa que els maquinistes condueixin amb inseguretat: “Sempre estem amb l’ai al cor per si quan gires un revolt et trobaràs un arbre o una roca que t’aixecarà el tren i et farà descarrilar o una persona que es vol suïcidar”. El portaveu de SEMAF lamenta que a Catalunya el nombre de suïcidis a les vies del tren és el triple que a la resta de l’estat i ho atribueix a la manca de tancaments a les estacions i a les vies.

L’AVE acapara les inversions

El portaveu del sindicat de maquinistes ha criticat també que la infraestructura de l’AVE s’emporti una gran part de les inversions, mentre es descuida la xarxa de Rodalies. En aquesta disjuntiva entre Rodalies i alta velocitat, un dels exemples que es pot traslladar al descarrilament de Vacarisses, és que cada matí abans que surti el primer tren d’alta velocitat es fa un reconeixement de la via, la qual cosa no és obligatori de fer a Rodalies.