La parada Fruites i Verdures Mercedes i Ana, a la Boqueria, està d’estrena: ha passat a anomenar-se Mama Juice. Els propietaris han decidit canviar-ne el nom per modernitzar-se, sobretot pensant en els nous visitants per excel·lència del mercat: els turistes.

La reforma de la imatge se suma al canvi en l’oferta de productes que els propietaris van decidir fer fa 10 anys. Tradicionalment aquesta parada, fundada l’any 1944, venia fruita i verdura però ara l’oferta majoritària és de sucs i fruita tallada, els productes més buscats pels visitants estrangers que recorren diàriament el mercat. De fet, els gerents de Mama Juice destaquen que subsisteixen gràcies a aquestes vendes i reconeixen que de verdura ja no n’ofereixen.

“O ens renovàvem o havíem de tancar la parada”, sentencia un dels propietaris, Marc Ausiró, i afegeix que avui dia una parada al Mercat de la Boqueria “no és viable sense vendre sucs”. La seva tia, l’Ana María, una altra de les propietàries, subratlla que ha fet falta “adaptar-nos als nous temps”, tot i que reconeix que la venda de sucs i fruita tallada “només funciona els tres mesos d’estiu”.

Els veïns, crítics amb la modernització de la parada a les xarxes socials

La Boqueria ha anunciat a través de les xarxes socials la nova imatge de Mama’s Juice. Aquest canvi, però, no ha agradat a alguns veïns de Barcelona, que no ho consideren una bona notícia.

“És una pena perdre la identitat dels nostres mercats”, “Quina vergonya” o “Parada sí, parada també venent sucs” són algunes de les crítiques que s’hi poden llegir.

La Boqueria “no ha perdut l’essència, s’ha adaptat”

El president de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Boqueria, Salvador Capdevila, defensa que l’oferta de productes d’aquest mercat situat a la Rambla és àmplia i no només consta de fruita tallada i sucs per a turistes. Capdevila reconeix que els paradistes s’han adaptat “a la societat d’avui dia” per una “qüestió de subsistència” perquè la venda tradicional de fruita i verdura, assegura, va de baixa.

El president de la Boqueria lamenta que els barcelonins han deixat d’anar a comprar a aquest mercat “per diferents circumstàncies”, i n’apunta com a exemple que la població jove ha perdut la tradició d’anar a fer la compra al mercat.