El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, s’ha mostrat favorable a ampliar la tercera pista de l’aeroport del Prat, però ha puntualitzat que no és un sí “incondicional ni a qualsevol preu”. El líder socialista demana tenir en compte, entre altres coses, l’impacte que pot tenir en els municipis de l’entorn, així com les conseqüències mediambientals. En una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé, Collboni considera que l’ampliació permetrà no només acollir més viatgers, sinó millorar la connexió intercontinental de Barcelona. Per això demana al govern de la Generalitat que no rebutgi els 1.700 milions d’euros que Aena vol invertir per fer-ho possible.

Jaume Collboni, al ‘bàsics’
ENTREVISTA COMPLETA

Després que Aena hagi reobert el debat sobre l’increment de la capacitat de l’aeroport, Collboni insta la Generalitat a pronunciar-s’hi públicament. “Ningú no sap què en pensa el govern de Catalunya, que és qui ha de dir si sí o si no”. El tinent d’alcalde assegura que la decisió “s’ha de prendre ja” per evitar que Barcelona perdi aquesta oportunitat de “potencial creixement”. Segons Collboni, l’ampliació del Josep Tarradellas Barcelona-el Prat permetrà situar la infraestructura al capdavant d’Europa, al nivell d’altres aeroports internacionals com el Barajas de Madrid, el Charles de Gualle de París o el Heathrow de Londres.

Fins ara, part del govern municipal havia qüestionat l’ampliació de l’aeroport. Per exemple, l’alcaldessa, Ada Colau, va demanar limitar-la per frenar el canvi climàtic. Sobre això, Collboni admet que hi ha “diferències” en aquesta qüestió però hi ha tret ferro: “Podem trobar un punt de convergència, com ha passat amb altres temes”.