Ens han estat enganyant tot aquest temps. Hem destapat un pla d’inversions que incorporava un acord clandestí el 2 d’agost que implicava la destrossa del patrimoni natural que significa la Ricarda“. Amb aquestes paraules, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme i Ecologia, Janet Sanz, ha criticat amb duresa l’entesa d’ara fa un mes entre el govern de l’Estat i el de la Generalitat per ampliar l’Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-el Prat. En una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé, Sanz ha demanat “frenar aquesta barbaritat” pel context d’emergència climàtica que viu el planeta.

Janet Sanz, al ‘bàsics’
ENTREVISTA COMPLETA

Abans que allargar la tercera pista de l’aeroport del Prat perquè la infraestructura pugui absorbir més viatgers, Janet Sanz és partidària d’invertir els 1.700 milions d’euros promesos per Aena en altres projectes “innovadors” que no suposin un increment de les emissions contaminants. Això, ha dit, afectarà “les generacions actuals i les futures”. Alhora, recorda que la Ricarda és un espai protegit per la Unió Europea i que no es pot “especular” amb això: “Hem de complir la normativa”.

Per aturar l’ampliació de l’aeroport, Sanz ha explicat que l’Ajuntament de Barcelona presentarà informes que “posin llum” a les conseqüències que pot tenir. En aquest sentit, ha criticat que no ha vist “cap estudi d’Aena ni cap estudi de mercat” que justifiqui l’operació.

Sanz demana més mesures amb la fi dels peatges

Després de la fi de la majoria de peatges a Catalunya, Janet Sanz va mostrar-se partidària de fer pagar per ús a les autopistes. Al ‘bàsics’, la tinenta d’alcalde ha exigit al govern català que exerceixi “lideratge de la mobilitat pública” i faci “tot el que cal” per garantir un transport públic de qualitat i reduir la presència del cotxe, tenint en compte que la fi dels peatges pot incentivar un major ús del vehicle privat. “Vull pensar que la Generalitat farà la feina que toca”, ha insistit, alhora que ha demanat “no esperar dos anys” per prendre mesures en aquest sentit.

Sanz ha lamentat que el model de peatges que hi havia fins ara era “injust” perquè, entre altres coses, els diners recaptats “no han millorat el transport públic del territori” i “han anat a butxaques privades”.