La tercera edició del saló audiovisual més gran del món, l’ISE (Integrated Systems Europe), ja està en marxa a Fira de Barcelona. El certamen aspira a apropar-se a les xifres del Mobile World Congress (MWC), no només en visitants (se n’esperen uns 60.000) sinó també en l’impacte econòmic a la ciutat, que l’organització calcula entre els 280 i els 450 milions d’euros.

D’aquests diners, és evident que l’hostaleria, la restauració o els serveis de transport se n’emporten un bon pessic, que en part s’inverteixen en la creació de llocs de treball. Però quina part d’aquests beneficis econòmics reben els veïns que viuen a tocar del macrorecinte firal compartit amb l’Hospitalet? Què en treuen els barris de la Marina —de Port i del Prat Vermell,— d’aquests esdeveniments?

Més trànsit de pas

Veïns i comerciants coincideixen a assenyalar com una de les conseqüències negatives els problemes de mobilitat, derivats per l’afluència de taxis i altres vehicles de transport privat. I reclamen que, a canvi d’aquestes molèsties, s’inverteixi més a revertir les mancances d’equipaments i infraestructures d’aquests barris.

Fires d’alt nivell i fires més properes

En el saldo positiu reconeixen que la proximitat de la Fira, amb la proliferació d’hotels o restaurants, ha contribuït a millorar la imatge de la zona. Tot i això, admeten que pocs congressistes s’hi deixen veure, tant pels carrers com en els establiments, o com a mínim els de grans salons com l’ISE o el MWC. Només quan es tracta de fires més petites o menys internacionals és més habitual que els assistents, així com treballadors indirectes (com ara xofers o taxistes), s’apropin, per exemple, a dinar o prendre alguna cosa al barri.