Obrir les aixetes, buidar la cisterna del vàter. És la comprovació que setmanalment ha de fer en Marc a les 99 habitacions de l’Hotel Meliá Barcelona Sky, on treballa. D’aquesta manera, s’assegura que no quedi aigua estancada al circuit i que no pugin males olors. La rutina es repeteix en aquest establiment, l’hotel de més alçària ubicat en un gratacel després de l’Arts, des de la clausura de l’establiment al març en compliment de les mesures per frenar la covid-19.

“Mantenim l’establiment per tenir-lo a punt en 15 dies si des de la central ens diguessin que volen que obrim, però de moment no hi ha negoci“, explica Marc Bassola. És el director de l’hotel, però ha abandonat el vestit i la corbata des de fa mesos i fa tasques de manteniment, com els tres únics empleats que hi queden treballant.

La jornada comença a 120 metres d’altura sobre el carrer, al terrat de l’edifici, amb la comprovació més important del dia: que els llums vermells que fan visible el gratacel de nit a les aeronaus estan en perfecte estat. També cal donar un cop d’ull a les antenes i revisar les bombes d’aigua calenta dels tres circuits que hi ha l’hotel per detectar possibles fuites: “S’ha de mirar perquè si ho deixéssim passar durant mesos ens ocasionaria desperfectes”.

Equipat amb un frontal, aquest dijous toca repassar les habitacions de la planta 21. Els passadissos sense llum directa del sol estan a les fosques per reduir al màxim el consum d’electricitat. Només cal encendre els llums d’algunes habitacions per formar un cor i la paraula “love” a les dues façanes principals. A la feina, també s’hi suma reglar les plantes de la terrassa i comprovar que les cambres frigorífiques no han deixat de funcionar. La resta de menjar l’han anat donant a l’associació Trinijove a mesura que arribava la data de caducitat.