La regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, ha traslladat la pressió sobre el futur de la capella de la Misericòrdia al PDeCAT i el PSC perquè “han tingut experiència de govern, perquè haurien de ser més sensibles a la qüestió” perquè, ha dit, “coneixen quines són les dificultats de trobar un emplaçament per al Raval Nord”. Ho ha dit en una entrevista al programa ‘bàsics’, aquest dijous, en què Pin ha centrat en demòcrates -el PDeCAT va governar la ciutat entre 2011 i 2015, i l’actual president del grup municipal, Xavier Trias, va ser conseller de Salut- i en socialistes -el PSC va governar entre 1979 i 2011- la responsabilitat per desencallar la qüestió en el plenari del proper 29 de març.
La regidora de Ciutat Vella no ha estalviat crítiques a ERC, que aquesta setmana va demanar una reserva de vot en la comissió d’Economia d’aquest dimarts. Sobre els republicans, Pin ha dit no entendre “com, ostentant la conselleria de Salut, que sap com de necessari és un CAP al Raval, faci un joc electoralista i emboliqui la troca” amb propostes, ha dit, “poc realistes”. És més, Pin ha afegit que “ERC és a l’esfera d’influència del consorci del MACBA”.
Gala Pin també s’ha fixat en la fundació del museu per desencallar el conflicte. Ha demanat que l’entitat “ha d’accelerar les aportacions en el grup de treball” que ha de definir a on es proposa, i de quina manera, un nou ambulatori fora de la Misericòrdia. Precisament aquest dijous, els veïns del Raval han ocupat l’espai per reivindicar-lo com a seu del nou ambulatori. Sobre l’ocupació, Pin ha dit que, desallotjar-la, “depèn del MACBA, que és qui ha de prendre la decisió perquè n’és el responsable” en virtut de l’acord de cessió de l’espai, que encara és en vigor.
“Barcelona pot aspirar a un altre turisme”
Després que en una entrevista periodística, Pin titllés el turisme de creuers com una “plaga de llagostes”, la regidora ha defensat “un altre turisme que no sigui el creuerista”. En aquest sentit, ha demanat que “l’ajuntament tingui l’última paraula” en les decisions que afecten el port. De fet, ha reclamat que “l’autoritat portuària hauria d’anar de la mà amb la ciutat”, entre d’altes, per “l’impacte ambiental”.