Els accidents de trànsit amb víctimes han baixat un 25 % el 2021 respecte al 2019, en un any marcat per la pandèmia. Si analitzem les xifres, es van produir 7.000 accidents de trànsit amb ferits o víctimes mortals, un 24,4 % menys respecte al 2019. El nombre de ferits lleus va baixar més d’un 25 %, els greus ho van fer en un 17,8 % i les víctimes mortals en més d’un 45 %, passant de 22 el 2019 a 12 el 2021. En total, la suma de ferits lleus, greus i víctimes mortals a Barcelona el 2021 és de 8.683, un 25,25 % menys que el 2019.

El col·lectiu més perjudicat pels accidents segueix essent el dels motoristes. Si l’any 2019 hi va haver 122 conductors de moto o ciclomotors implicats en sinistres, el 2021 la xifra es va reduir a 88. L’únic que ha pujat són els accidents greus amb vehicles de mobilitat personal, es doblen passant de tres el 2019 a sis el 2021.

Al ‘bàsics’ hem parlat amb Emeka Okpala, responsable de la delegació de Barcelona – Barcelona Camina, i Ole Thorson, president de l’Associació per a la Prevenció dels Accidents de Trànsit. Com valores les xifres de sinistralitat de l’any passat? Cal esperar que tornem a les xifres prepandèmia?

Thorson s’ha mostrat a favor de la instal·lació de nous radars a la ciutat: “L’ús de radars és una bona mesura de prevenció, s’ha trigat una mica massa a introduir-los a les ciutats“, ha apuntat. Per altra banda, Okpala ha indicat que la pacificació dels carrers de la ciutat serà una bona ajuda per reduir les xifres de sinistralitat. “La gent demana que es pacifiqui la ciutat, sobretot al voltant de les escoles, i veiem que ocupen i reclamen aquests espais”, ha assegurat que la seva assosicació ha detectat. En el mateix sentit ha augurat que baixant la velocitat amb els nous plans de mobilitat de l’Ajuntament “veurem la reducció de la perillositat, sobretot per als més vulnerables, com motoristes o vianants“.