Aquest dimarts el govern municipal ha explicat que l’equip km-ZERO, encapçalat per l’exregidora de Ciutat Vella Itziar González, serà l’encarregat de repensar el futur de la Rambla. Un procés que s’haurà de fer amb la participació dels veïns i els agents econòmics de la via i que té com a objectiu recuperar-la per als barcelonins: de fet, un equip de ‘bàsics’ ha comprovat que mentre els turistes passegen la Rambla pam a pam, els barcelonins l’esquiven.

Les primeres propostes les han fet aquest dimarts a la nit, al programa ‘bàsics’, alguns veïns. Mònica Trias ha assegurat que “un gran canvi seria fer-la per a vianants”, ja que seria “la manera més òbvia de poder-hi caminar”. Per això ha apuntat que una solució que “tindria molt de sentit a la Rambla d’avui” és fer-la de plataforma única.

Per la seva banda, Vicente Guallart, exarquitecte cap de Barcelona i veí de la via, ha advertit que restringir permanentment el pas de vehicles suposaria “fer un parc temàtic” i ha defensat que hi passin els autobusos. “Semblaria un insult a la intel·ligència no poder anar amb autobús cap a la zona alta”, ha dit. Fermí Villar ha rebatut dient que el pas de busos articulats “és una hipoteca innecessària” que demostra que “la connexió amb l’Eixample és una tasca pendent”.