El director de Mobilitat ha reconegut que, tal com va avançar ‘bàsics’, hi ha molts carrils bus que tenen una amplada insuficient i que això fa “que no compleixin bé la seva funció”. Ha explicat que la prioritat municipal és afavorir la mobilitat a peu, en bicicleta i transport públic, però que també s’ha de tenir en compte el cotxe i altres usos dels carrers: càrrega i descàrrega, aparcament per a persones amb mobilitat reduïda, etc. Això fa que cada cas s’hagi d’analitzar i trobar una solució adequada. “El criteri general” ha dit “és que els carrils bus tinguin 3,20 metres”, però “de vegades has de trobar una solució de compromís perquè no hi ha espai suficient”. Ha posat com a exemple el carril bus que es farà al tram superior del passeig de Sant Joan, que tindrà 3,15 metres perquè no hi ha més espai.
Gomila ha afegit que s’estan implantant mesures per millorar la velocitat mitjana dels autobusos de Barcelona. A més d’ampliar els carrils bus, s’estan instal·lant parades dobles i màquines validadores a dues portes dels vehicles, dues mesures destinades a reduir el temps que el bus s’atura a les parades.