Després de l’obertura del túnel de les Glòries, que s’espera que es faci el proper dissabte, dia 6 de novembre, caldrà seguir amb la urbanització de la plaça i la propera gran obra seran el tramvia i la construcció de l’intercanviador amb el metro i els autobusos. Així ho ha explicat en una entrevista al ‘bàsics’ Manuel Valdés, gerent de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona.

Aquestes obres estaran ubicades a la banda sud de la plaça, just davant del Museu del Disseny de Barcelona, i segons ha explicat Valdés el projecte ja està en procés de licitació però no ha estat adjudicat. Tot i que encara no hi ha una data concreta per a la finalització del projecte, el gerent ha explicat que la previsió és que s’adjudiqui abans de finals d’any i que estigui acabat el 2023.

Entrevista a Manuel Valdés, gerent de Mobilitat i Infraestructures
Mira l’entrevista completa

Urbanització provisional a la Gran Via

Manuel Valdés també ha explicat que en el tram de la Gran Via entre els carrers de Badajoz i la rambla del Poblenou, per on fins ara hi ha sis carrils de circulació, es farà una urbanització provisional, amb espai per als vianants i per al transport públic, mentre no arribi la definitiva, que no es preveu que es pugui licitar fins a finals del 2023.

Les 6 claus que has de saber del nou túnel de les Glòries

Cotxes per sota dels trens

Les obres del túnel de les Glòries han estat especialment complexes, segons ha explicat Valdés, perquè s’ha optat per fer passar els cotxes per sota de les vies del tren i del metro sense aturar-ne la circulació ferroviària i això ha implicat que calgués anar especialment amb compte durant el procés de construcció. De fet, les obres han comportat fer alguns treballs de reforç, com l’actuació preventiva que ha explicat que es va haver de fer a finals d’any en un dels túnels d’Adif que passen per sobre del vial soterrat de Gl`ories.

Sense afectacions en la mobilitat

Valdés ha insistit durant l’entrevista que no s’espera que la posada en marxa del túnel de les Glòries pugui comportar cap “complicació especial del trànsit” més enllà que els primers dies es puguin provocar alguns embussos fins que els conductors s’acostumin al canvi.

De fet, també ha defensat que el túnel està ben dimensionat ja que no s’espera que en els propers anys augmenti el trànsit sinó que s’està “intentant que més gent vagi en transport públic”. En aquest sentit ha destacat que el de les Glòries és el primer túnel de la ciutat que té un carril dedicat exclusivament al transport públic.